mandag 1. mars 2010

Miró i Paris

I vinterferien var jeg på en fantastisk tur til Paris. Jeg besøkte blant annet Louvre museum, hvor jeg så "Mona Lisa", "Liberty Leading the People" og mange andre flotte malerier. Den var en spennende opplevelse å gå rundt mange tusen kjente, viktige kunstverk og gjennstander.

Eiffeltårnet er jo et kunstverk i seg selv. Nydelig! Vi besøkte eiffeltårnet tre av fem dager i Paris, så  fint var det. Selv om jeg tror stemningen som lysene skapte, hadde veldig mye med på å gjøre opplevelsen eventyrlig.



Men det jeg egentlig hadde tenkt å skrive om var en skulptur vi møtte på. Jeg og venninene mine var på vei til et stort shoppingsenter, og da vi kom der så vi plutselig denne skulpturen. Av Joan Miró! Jeg syntes det var så kult at vi skulle få se denne skulpturen som jeg bare har sett på bilder, og det helt tilfeldig. Så her er to bilder av meg sammen med den, det første viser hvor stor den er:

 

Tidligere skrev jeg et innlegg om surrealismen, som også er perioden Joan Miró arbeidet i. Og jeg må si at dette virkelig er en surrealistisk skulptur, men jeg liker godt fargevalget.

1 kommentar:

  1. Det ser ut som du hadde en hyggelig tur til Paris. Så flott at du fant denne skulpturen ac Miro, siden du nettopp hadde jobbet med hans kunst

    SvarSlett