mandag 29. mars 2010

Lucca - Toscana - Italia - Wiiii

Nå er jeg i Lucca i Italia, og tenkte jeg kunne skrive litt og legge ut noen bilder her på bloggen om hva jeg opplever, dag for dag. Selvfølgelig bare om saker som er visuell kultur og samfunnsrettet da, siden dette er en blogg i dette faget.

I går vimset vi for det meste rundt i byen for å bli litt kjent - i tillegg til at vi var på fotballkamp.

Noe av det første som møtte oss var en kirke. Under er det bilde av to ulike vi så. Noe av det første jeg la merke til var alle de vakre søylene. Og vet du hva? Ingen søyler er like!

 
(trykk på bildene for å se søylene bedre og bildene større)

Her er en annen kirke med et nydelig mosaikkmotiv på veggen. Og kirken ved siden av syntes jeg rett og slett bare var stillig. 



Videre var vi på et market, et litt anderledes et. Her var det mye gøy og alternativt! Disse lampene er laget i gamle melkekartonger og blikkbokser, og veskene er laget av bildekk. 






Et hus med en stillig fasade:



Det er gøy å oppleve ny arkitektur og se nye ting!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar